V dňoch 25.9.2008, 30.9.2008 a 1.10. 2008 sa uskutočnil v
dopoludňajších, aj popoludňajších hodinách proces výberu uchádzačov o
zamestnanie pre novovytvorené občianske združenie MAS LEV, o.z. Spôsob
realizácie bol možno pre viacerých zúčastnených minimálne zvláštny,
keďže o tom, čo tvrdili o sebe v životopisoch a svojich žiadostiach
museli presvedčiť vypracovaním pätnástich úloh testu. Do výberového
konania sa prihlásilo 30 záujemcov, ktorí svoje spracovanie testov
odovzdali s výrazne odlišnou úrovňou.
Najčastejším problémom a chybou, ktorú sme postrehli,
bola nepripravenosť na tento typ výberového konania, s najvyšším dôrazom
na nepoznanie našej organizácie.
Každá úloha mala svoje opodstatnenie a pohrávala sa s
rôznymi zisteniami.
Štruktúra zisťovaných znalostí, vedomostí a skúseností
je uvedená nižšie:
1. úloha bola o zvládnutí vyhľadania informácie,
ktorá nemala byť spracovaná ako správa, ale výstižnou formou uvedená
podstata.
2. úloha predstavovala zistenie schopnosti
spracovať jednoduchú kalkuláciu spojenú so zaškolením podnikateľských
subjektov so zistením, či je uchádzač schopný pracovať v programe Excel
a či má predpoklad pripravovať rozpočty do projektov samostatne.
V 3. úlohe sme zisťovali schopnosť samostatne
uvažovať a postupovať pri práci s klientom.
4. úlohou sme odhaľovali schopnosť „predať“ svoje
služby našej organizácii i to, či majú uchádzači blízky vzťah k tretiemu
sektoru, ktorý je i o dobrovoľnej práci v prospech verejnosti.
5. úlohou sme skúšali zručnosť spracovať tabuľku vo
WORDE. (mnohí bez rozmýšľania len kopírovali iné tabuľky a to bez
uvedenia zdroja, čo bolo mimoriadne závažné)
6. úloha skúšala zručnosti pracovať v programe
PowerPoint, ale aj estetické cítenie a schopnosť prezentácie.
7. úloha bola teoretická, avšak nešlo nám o poučky,
skôr o to, čím aktuálnym sa zaoberá naša organizácia.
8. úloha preverovala schopnosti manažérsky a najmä
samostatne vystupovať a zvládnuť tzv. self-manažment, time-manažment a
prácu v tíme.
9. úloha bola zameraná na odhalenie silných a
slabých stránok „svojho JA“ a vycítiť prípadnú príležitosť.
10. až 12. úlohu sme smerovali na záujemcov o
pozíciu účtovníka.
13. úloha bola zameraná na zistenie primeranosti
sebavedomia po ukončení celkovej práce.
14. úloha nadväzovala na predchádzajúce, kde sme
opäť zisťovali schopnosť vedieť finančne oceniť sa na základe
preukázaných vedomostí, či zručností i Vaše primerané vlastné
sebahodnotenie.
15. úloha bola viac-menej formálna.
Okrem iného sme sledovali celkové správanie sa pri
vstupe do kancelárie, prirodzené sebavedomie, keďže náš tím musí byť
jeden celok, musí ťahať za jeden povraz, musí vedieť podržať jeden
druhého a pod. S tým súvisí i schopnosť zapadnúť do už zabehnutého
kolektívu svojimi prirodzenými vlastnosťami. Tiež sme pozorovali celkový
imidž a prvý dojem pri uchádzaní sa o zamestnanie. A v rámci testu a
vyjadrení sme sledovali tiež úprimnosť a schopnosť byť tvoriví. To
znamená, ak bol niekto na rovnakej vedomostnej úrovni a preukázal zhruba
rovnaké zručnosti, potom sme vyberali toho uchádzača, ktorí sa nám
najviac javil ako vhodný do kolektívu svojimi povahovými črtami.
Posledné konštatovanie je, že na pozíciu projektového
manažéra a administratívneho asistenta nespĺňal nikto nami vysoko
stanovené štandardy pre toto povolanie, avšak komisia zložená z 5
pracovníkov CPK Levoča napokon rozhodla o tom, že zručnosti a vedomosti
preukázané v teste boli u 6 zúčastnených dostatočné na to, aby ich pod
našim vedením a zaškolením dokázali využiť v prospech nielen oboch
organizácií (CPK Levoča a MAS LEV, o.z.), ale i v prospech celého územia
okresu Levoča. Z 30 uchádzačov boli do databázy pre potenciálnych
spolupracovníkov pridaní v tomto poradí tieto osoby:
- Lucia Valková
- Mgr. Anna Gmucová
- Martina Kuníková
- Andrea Lesňáková
- Ivan Demočko
- Ing. Martina Trunková
Spracovala:
Ing. Andrea Hradiská
riaditeľ CPK Levoča
predseda MAS LEV, o.z. |