Správa o vyhodnotení súťaže

V rámci projektu „Ochotne s ochotníkmi“ bolo oslovených 17 základných škôl levočského okresu. Súťaže sa zúčastnilo 8 škôl: I.ZŠ Levoča, II.ZŠ Levoča, II.ZŠ Levoča, ZŠ Nižné Repaše, ZŠ Dravce, ZŠ Klčov, ZŠ Granč – Petrovce, ZŠ Jablonov. 

Cieľom súťaže bolo vypracovať časopis s hlavnou témou „Čo sme ochotní a čo dokážeme spoločnými silami urobiť pre našu obec(mesto), školu.“ Na základe rozhodnutia členov tímu CPK Levoča a partnerov projektu boli práce rozdelené do dvoch skupín:

1. skupina – časopisy tvorené žiakmi I. stupňa (ZŠ Klčov, ZŠ Dravce, ZŠ Granč – Petrovce, ZŠ Jablonov)
2. skupina – časopisy tvorené žiakmi II. stupňa (I.ZŠ Levoča, II.ZŠ Levoča, II.ZŠ Levoča, ZŠ Nižné Repaše)

Hodnotenie prác prebiehalo následovne, každý člen hodnotiacej komisie mal k dispozícii práce, ktoré posudzoval podľa stanovených kritérií:

  • neodbočenie od témy

  • nápady a riešenia identifikovaných problémov očami detí

  • inovatívne prvky pri tvorbe časopisu

  • zloženie redakčného tímu

  • grafické prevedenie očami detí

  • originálny názov, originálne spracovanie príspevkov

  • fotozábery z vlastnej dielne detí

  • práca na partnerskej úrovni medzi triedami

  • využitie formy ankety, či rozhovoru na danú tému

Tieto výstupy sa na spoločnom stretnutí zhrnuli a boli udelené následovné ocenenia:

 

I.stupeň

cena

II.stupeň

cena

1.miesto

ZŠ Dravce

Poukaz na nákup kníh v hodnote 800,-Sk

I ZŠ Levoča

Poukaz na nákup kníh v hodnote 800,-Sk

2.miesto

ZŠ Klčov

Poukaz na nákup kníh v hodnote 500,-Sk

II ZŠ Levoča

Poukaz na nákup kníh v hodnote 500,-Sk

3.miesto

ZŠ Granč-Petrovce

Poukaz na nákup kníh v hodnote 400,-Sk

III ZŠ Levoča

Poukaz na nákup kníh v hodnote 400,-Sk

4.miesto

ZŠ s MŠ Jablonov

Poukaz na nákup kníh v hodnote 300,-Sk

ZŠ Nižné Repaše

Poukaz na nákup kníh v hodnote 300,-Sk

Súčasťou odovzdaných cien boli pestré balíčky pre deti so sladkosťami, perami a malými odznakmi.

Naše postrehy pri hodnotení prác:

Hodnotiaca komisia zovšeobecnila pripomienky, tak pozitívne ako aj negatívne, ktoré pri posudzovaní identifikovala. Vnímali sme prácu žiakov ako ich úprimný záujem  presadiť svoju kreativitu a fantáziu  v čo najlepšom prevedení. Preto aj naše konštatovania, prosíme, vnímajte ako pohľad laickej poroty, ktorá si všimla , či už klady alebo zápory pri zostavovaní časopisu. Veríme, že budú pre vás podnetom ako v budúcnosti zvýšiť úroveň podobných prác zo strany žiakov. Dúfame, že práca pri tvorbe časopisov vašich žiakov zaujala a že sa nájde spôsob, čas, peniaze ako v tejto aktivite na škole pokračovať.

Chceme úprimne vyzdvihnúť zapojenie sa škôl do tejto súťaže. Mnohé zo škôl, ktoré túto možnosť nevyužili, konštatovali, že je veľmi krátky čas na prípravu koncepcie a zapojenie žiakov. Podotýkame, že tí, ktorí túto príležitosť využili, si tak vlastne vyskúšali schopnosť v krátkom čase (podobne ako je to pri reálnych uzávierkach denníkov, týždenníkov, či mesačníkov) vyprovokovať schopnosti pracovať v tíme a v časovej tiesni.

Podotýkame, že podnety vyjadrené zo strany žiakov základných škôl budú prenesené do pripravovaných stratégií a programov rozvoja zapojených obcí.

Kladné stránky

Záporné stránky

  • neodbočenie od témy
  • nápaditosť pri riešení zadefinovaných problémov
  • kresby tvorené deťmi
  • názvy časopisov vystihujú obsah a myšlienku
  • grafická úprava a originalita pri spracovaní
  • identifikovanie problémov v obci (meste)
  • poukázanie na potenciál v obci (meste), ktorý je možné využiť
  • anketa medzi študentmi, pedagógmi a občanmi obcí (miest)
  • menovite spomenutá redakčná rada
  • práca v partnerstve viacerých tried  
  • vlastnoručne napísané príspevky, ale aj schopnosť pracovať s modernou technikou
  • anonymita pri písaní článkov
  • chýbajú fotozábery deti pri tvorbe časopisu
  • v niektorých prípadoch nie je uvedené kto časopis tvoril – chýba redakčná rada
  • čiastočný odklon od témy
  • pracovné tímy nebrali do úvahy stanovené hodnotiace kritéria
  • v niektorých prípadoch chýba originalita, farebnosť pri spracovaní
  • v niektorých prípadoch názov časopisu nevystihuje podstatu, alebo nie je dostačujúco dominantný na prednej strane
  • cítiť pomerne silný zásah pedagógov – najmä pri štylizáciách a samotných vyjadreniach potrieb detí (ak deťom chýba dom smútku, kanalizácia a pod., myslíme si, že buď je tam silný vplyv dospelých alebo tieto deti sa „stratili“ vo svete dospeláckych problémov

 

 
Fotogaléria:::
 
 
<< späť

NAJ.sk